מגזין תוכן

דוד חשמלי שהפסיק לחמם ומבזבז כסף

דוד החשמל בישראל נמצא בשימוש בעיקר בימי החורף שבהם אין הרבה ימי שמש ופחות ניתן להשתמש באנרגיית השמש לצורכי חימום. דוד החשמל פועל באמצעות החשמל שמגיע לביתנו על ידי חברת החשמל וכל הדלקה שלו עולה לנו כסף.

לעיתים במצבים מסוימים דוד החשמל שלנו אינו מחמם כמו שצריך ואנו כתגובה נדליק את הדוד שוב ושוב על מנת לחמם את המים, דבר שיגרום לכך שנשלם הרבה יותר ממה שצריך. על מנת להימנע ממצב זה, מומלץ לוודא האם קיימת תקלה בדוד החשמל שלנו או שמדובר בבעיות אחרות. במאמר זה נסביר מתי מדובר בתקלה בדוד החשמל ומתי מדובר בבעיות אחרות שיש להם כיום פיתרונות חסכוניים.

בעיה נפוצה בבניינים עם מערכת מים משותפת

אחת הבעיות בבנייני דירות שמתנהגת כמו תקלה היא חוסר ההפרדה בין הצינורות המשותפים בדירות לבין הדודים הקטנים שבהם. חוסר ההפרדה גורם לכך שמים קרים מהצינורות מתערבבים עם המים החמים שבדודים הקטנים ואנו מקבלים מים פושרים במהלך המקלחת. בפעמים הראשונות שדבר זה יקרה, סביר להניח שתדליקו מספר פעמים את הדוד על מנת לחמם את המים, דבר שיגרום לכך שתשלמו יותר בחשבון החשמל.

בהמשך יכול להיות שתחשדו בתקלה ותזמינו טכנאי דודים, אך כמו שאתם מבינים, לא מדובר בתקלה, אלא בבעיה שקיימת במערכת הדודים המשותפת. אך אל דאגה, כיום ניתן לעקוף בעיה זו באמצעות פטנט בשם פקחום. חברת לפיד אשר עוסקת במערכות דודים הבינה כי קיימת בעיה במערכות הדודים המשותפות ולכן היא המציאה את פטנט הפקחום המהפכני אשר יודע לזהות מתי המים שלכם בדוד חמים וליצור שסתום חשמלי בינו לבין הצינורות המשותפים. אנשים שמותקנת בביתם מערכת פקחום חוסכים בחשמל.

פתרונות לדוד חשמל שהפסיק לחמם

איך בכל תזהו כי מדובר בתקלה?

כדי לזהות כי מדובר בתקלה, מומלץ שתבדקו מספר דברים לפני שאתם רצים להחליף חלקים בדוד שלכם. אם יש באפשרותכם לעלות לגג הבית או גג הבניין, זו הזדמנות מצוינת להסתכל אם יש צינורות קרועים או אבנית על מיכל המים או הקולטנים. במידה ולא זיהיתם משהו כזה, מומלץ להזמין איש מקצוע לבדיקת האבנית בתוך מיכל המים.

תקלות בחשמל הדוד

לפעמים דוד חשמל לא מחמם בעקבות בעיות בחשמל. אלו יכולות להיות בעיות כמו קצר חשמלי בחוטי החשמל המחוברים לדוד. זהו מצב שאינכם יכולים לתקן לבד וחשוב מאוד שתזמינו חשמלאי. החשמלאי יבדוק את חיבור הדוד למערכת החשמל הביתית ויבדוק מה הסיבה לקצר החשמלי, במקרים מסוימים יחליף את החיבור באחד חדש. במידה ויזהה כי אין מדובר בבעיה חשמלית, סביר להניח שיפנה אתכם לטכנאי דודים שיבדוק האם דוד החשמל לא מחמם עקב בעיות אחרות הקשורות לדוד עצמו.